Kreativt skrivande

Arg som ett bi
en varg
Hungrig som en björn
en häst
Vacker som en katt
Pigg som en mört
Ett piggsvin
Glad som en clown
Gammal som en tand
En sköldpadda
Varm som en sol
En eld
Tyst som en mus

En annorlunda dag
Jag brukar alltid gå en promenad med min hund varje dag efter skolan. Jag har en sheltie som heter Bosse. Bosse är väldigt snäll och lydig. Men idag så glömde jag det och var med en kompis istället och glömde bort Bosse. När jag kom hem så skyndade jag mig med att gå ut med honom. Bosse var jätte ledsen men när jag kom hem så blev han jätte glad. Jag tänker aldrig glömma att gå ut med honom igen.

Kommentera

