Svenska läxa

Du och jag

hans varma mage

jag

istället för att gå till skolan

Jag gråter när jag vill

i mörkret

och sorgen känns tung

solen hetnar

plutsligt kan glädjen uppenbara sig

en frasig plätt

silver

 

jag gråter när jag vill

när jag tänker på vissa saker

eller på vissa händelser

när tåren rinner ner för kinden

blir sorgen tung

efter ett tag

blir glädjen här igen

men tyvär

kan sorgen uppenbara sig

det känns som

man blir ensam när man gråter

det blir extra sorgligt när tåren tappar gräppet

och faller

till vattnets yta

och man ser inte inte

sin egen spegelbild i vattnet längre

Slut!

Hoppas ni gillade min läxa.

Mvh/Hugge10

Kommentera

