svenska läxan

Hej det är Niiilz jag hade tängkt att skriva min svenska läxa.:)

Jag hade tänkt att skriva litte om min familj och lite om mej själv. så jag kan börja med min katt Princen.
Princen har varit med i vår familj i 10år. Allt började med att vi hittade han på gatan han hade inget hasband. Efter det så satt vi upp hittelappar för att kolla om han hade en ägare. Men ingen svarade så vi behöll honom. Vi har haft två katter den andra hette tussen.

Men nu hade jag tängkt skriva litte om mej själv.
mitt smeknamn är Niiilz det började att min kusin kalade mej det. Sen så började jag använda namnet.
Men mitt riktiga namn är Nils. jag gillar att rita, läsa och lyssna på music. Jag spelar även bass.

Sen har jag tre brosor. Den älsta heter patrik. Sen har jag en till store bror han heter Eliaz. Och så har jag en lille bror han heter Per.
Jag har också en mamma och en pappa. Mamma heter Helene och Pappa heter Jonas.

Jag gillar sommaren mer en vinten det är klart att vinten är mysig men jag gillar ändo sommaren mer. För sommaren är mycket varmare man kan också bada i havet och då är det sommarlov.
Men nu kommer jag inte på något mer att skriva så jag avslutar här.
Hej då!

/Niiilz

3 thoughts on “svenska läxan

  1. Såg några ställen där det var stora bokstäver som saknades. Men det är kul att vissa skriver om sig själv, good work ”Niiilz”.

Kommentera

