Min PRAO på Försäkringskassan!

Jag har PRAO:at på Försäkringskassan. Jag började jobba klockan 12.30 och slutade klockan 16.00 för att min handledare jobbar skift. Jag var på Utdata (där man skickar ut alla brev) det jobbar 14 pers på Utdata, och i hela huset jobbar det ca 700 pers. Det finns många stora printar och kuverterare som kuverterar och jag fick hjälpa till. Jag fick först sätta i nya brev och sen packa ner dom i lådor det var en massa brev kan man säga, jag märkte att breven skulle ut i hela sverige t om till små delar av Åland.

Min handledare har jobbat på Försäkringskassan i 10 år. Min handledare har även jobbat på 3 andra ställen bland annat Sema Gruop, Guld Carlsén och Åhléns. Min handledare jobbar 2 skift dag och kvälls pass. Dagens skift är från ca 6.00-15.00 och kvälls pass är 12.30-21.00. Försäkringskassan är ett Statligt företag som finns från Lappland till Skåne. Jag vet inte vilken utbildning det är riktigt, tyvär. Jag vet inte riktigt om jag ska jobba på Försäkringskassan. Det roligste var nog att gå iväg med vagnarna med alla brev och lådor. Det svåraste va att dricka den varma chockladen : D. Jag tycker att det har varit en läroik dag så jag är helt nöjd.

KOM IHÅG ÄT INTE GUL SNÖ… HEJ DÅ!

2 thoughts on “Min PRAO på Försäkringskassan!

  1. Ditt intresse för geografi märks även här. Du har skrivit beskrivande och du har även reflekterat över din PRAO. Mycket bra Axel!

Kommentera

