PRAO på Handelsbanken

Jag har praoat på Handelsbanken i Timrå där min mamma arbetar. Jag har sett hur man arbetar på bank och det har varit roligt. Min dag började åtta och trettio och slutade klockan fyra. Det krävs ekonomisk linje på gymnasium och högskola för att arbeta på bank. Min handledare har arbetat inom banken i 17 år och har inte arbetat någon annan stans. Arbetstiderna är oftast åtta och trettio till halv fem med en längre dag på torsdagar. Handelsbanken är ett privat och ett börsnoterat företag. Handelsbanken är Sveriges äldsta börsnoterade bolag. För att arbeta på banken behöver man vara bra på framför allt matte,svenska och ekonomi. Jag är inte helt hundra på att jag ska arbeta på bank i framtiden. Det var roligt att strimla papper och räkna och titta på utländsk valuta, till exempel Kinas valuta yuan och Dollar de var coola med Abraham Lincoln. Det var svårare att räkna och tuba mynt i mynträknaren. Det fungerade jättebra på min praktik. Jag blev bjuden på pizza till lunch på Kebab House det var supergott. Som på reklamen är Handelsbanken en riktig bank!

Det har varit en rolig dag och det ska bli roligt med nästa prao igen!

 

4 thoughts on “PRAO på Handelsbanken

  1. Vilken bra text! Den är full med fakta och nya kunskaper för många av oss. Häftigt att Handelsbanken är Sveriges äldsta börsnoterade bolag också. Vad kul att du tyckte att det var så kul på din PRAO!

  2. ”Nice” skrivet 🙂 . Jag skulle också vilja stämpla papper och titta på utländska pengar och allt roligt du gjort. du verkar haft en fantastisk dag och lärt dig mycket jag blev väldigt inspirerad av din text.

Kommentera

