min prao på interflora fresh

Jag har haft prao på interflora fresh på köpmangatan i stan. När jag kom dit så fick jag diska vaser och hjälpa till med lite annat. Efter jag hade diskat så fick jag plantera lite blommor och det var roligt sen fick jag också packa upp massa varor och prismärka. För att arbeta som florist så ska man ha gått floristutbildningen på gymnasiet. Min handledare Karin har arbetat på interflora fresh i cirka 1,5 år. Innan så jobbade Karin på en skola i 18 år. Arbetstiderna kan se lite olika ut men oftast så är det 9:30-18:15 eller 8:00-17:00 och på helgerna så är det 9:30-14:30. Interflora fresh är ett privat företag. Dom som jobbar på köpmangatan heter Karin och Frida.

Mina funderingar på vilka ämnen som behövs i arbetet är matte, svenska och självklart kännedom om blommor. Jag kanske kan tänka mig att jobba med blommor i framtiden. Det roligaste på min prao var att plantera blommor och det svåraste var prismärkningen där fick jag fråga Karin och Frida om priserna så det inte blev fel.

Detta bildspel kräver JavaScript.

7 thoughts on “min prao på interflora fresh

  1. Vad bra skrivet Linda! Du använder ett rikt språk och beskriver ingående dina arbetsuppgifter. Kul att du la ut bilder också! (Lägg gärna en rubrik till också)

  2. Ping: min prao på interflora fresh « Skönsmolyckan

Kommentera

