Min svenska läxa

Våren är en härlig årstid för många. Det blir ljusare ute och blommorna växer. Det börjar bli varmare ute och det börjar lukta skit. Björkarna slår ut och det blir jätte mycket pollen i

luften. Man blir snorig och ögonen blir röda och rinner. Jag brukar få börja min dag med att ta medicin och ibland så måste jag ta ögondroppar. Jag längtar till sommaren när det inte är så mycket pollen i luften och så kan man bada men det roligaste med sommaren är ändå det långa lovet och att jag fyller år. Nu ska jag snart gå och sova i min stora silvriga säng eftersom det är skola imorgon. Hoppas att jag har blivit bättre i min allergi då.

One thought on “Min svenska läxa

  1. Vad trist det måste vara med pollenallergi! Du gör det bra ändå måste jag säga.
    Bra text med många fina adjektiv i. Hoppas du blir nöjd på din födelsedag 🙂

Kommentera

